SLOVO O SLOVU – ČUVAJMO SVOJ JEZIK

Obilježili smo Međunarodni dan maternjeg jezika

Povodom Međunarodnog dana maternjeg jezika i u našoj školi je u petak obilježen ovaj značajan datum. Naime, danas se u cijelom svijetu skreće pažnju na značaj čuvanja i njegovanja maternjeg jezika. Generalna skupština UNESCO-a proglasila je 1999. godine Dan maternjeg jezika, kao sjećanje na studente koji su 21. februara 1952. godine ubijeni u Daki, u Istočnom Pakistanu, danas Bangladešu, jer su protestirali zato što njihov maternji jezik nije proglašen za zvanični.

Danas u svijetu postoji oko 7.000 jezika. Svakome je neki jezik maternji. Maternji jezik je dio kulturnog identiteta naroda, tačka prepoznavanja, različitosti, ali i tolerancije i razumijevanja.
Različitim aktivnostima, s ciljem da se promoviše  njegovanje jezičke raznolikosti koju baštinimo, upotreba i stvaranje na jezicima tri naroda i čak 17 nacionalnih manjina, u našoj školi ukazano je na važnost prava na izučavanje i obrazovanje na maternjem jeziku. Čuvajući lingvističku raznovrsnost, željeli smo promovirati svijest o njegovanju maternjeg jezika, kao i skrenuti pažnju na važnost izučavanja, učenja i istraživanja maternjeg jezika. Akcenat je stavljen na značaj učenja maternjeg jezika zbog toga što je to jezik na kojem dijete razmišlja i osjeća. Kroz različite aktivnosti ovakve nastave utiče se na način razmišljanja učenika, poboljšavanje vještina upotrebe jezika i načina izražavanja djeteta. Vještinom pisanja i komunikacije istovremeno se utiče na razvoj ličnosti djeteta. Maternji jezik je naslijeđe koje pripada svakom pojedincu i niko nema pravo oduzeti to naslijeđe nekome.

Realizirane su sljedeće aktivnosti u školi:

Radioemisija “Taj značajni dan” emitirana  je tokom drugog časa, a mogli su je poslušati učenici svih razreda. Program su vodili članovi dežurne radioekipe školskog radija “Dječija ruka”, Anvar Čagalj VIII-1 i Amina Maletović iz IX-1 razreda.
Kroz program su podsjetili na značaj obilježavanja Dana maternjeg jezika i na činjenice o postojanju bosanskog jezika od nastanka do danas. Emisiju je pripremila voditeljiica Radijske sekcije, nastavnica Maja Hrnjica.

 

 

 

 

 

 

 

– Edukativna radionica “Pišimo glagoljicom i bosančicom” sa učenicima viših razreda (V – IX) u kojoj smo zavirili u seharu bosanskog jezičnog blaga i upoznali se s pismima kojima smo se služili kroz historiju, a koja su i danas neprocjenjivi dio naše kulturne baštine. Radionice su kroz kreativan rad s nastavnicima Majom Hrnjicom i Kerimom Fejzagićem imale za cilj da učenici usvoje osnove pisanja glagoljice i bosančice. Učenici su pisali svoja imena glagoljicom ili bosančicom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podsjetili smo i na značaj Povelje Kulina bana (pisana bosančicom), a koja je najstariji sačuvani akt ove vrste, ujedno je i najstariji dokument pisan živim, savremenim narodnim jezikom u čitavom slavenskom svijetu.

 

 

 

 

 

 

 

 

– Kviz znanja “Koliko poznaješ svoj jezik” realiziran u petom razredu tokom četvrtog časa. Učenici su kroz igru pokazali koliko poznaju vrste riječi, službu u rečenici, pravopisna pravila te pojmove iz oblasti književnosti. Cilj ovog projekta je poticaj za bolje proučavanje gradiva, bolje učenje te sveukupno podizanje kvaliteta odgoja i obrazovanja u našoj školi.