Takvo je vrijeme došlo da i  pismenost ode u online

              U utorak 8. septembra 2020. godine u 8 sati ujutro u našoj školi je vrlo tiho. Čuli su se tek poneki glasovi nastavnika iza zatvorenih vrata učionica. Neko bi rekao: Pa šta je tu čudno, traje nastava. Da, baš, mislim se ja. U učionicama su nastavnici i kabinetski računari-pomoćnici. Poštuju  se sve epidemiološke mjere izdate od Kriznog stožera Zavoda za javno zdravstvo.
Nigdje učenika uživo osim na monitorima računara-pomoćnika.
U toku je online nastava.
8. septebar se obilježava kao Svjetski dan pismenosti i taj značajni datum  je u školi obilježen na različite načine zahvaljujući podsticaju nastavnika i snalažljivošću učenika. Cilj obilježavanja ovog značajnog datuma je upozoriti na problem nepismenosti, koji još postoji u većem dijelu svijeta. Utemeljio ga je UNESCO kako bi promovirao važnost pismenosti.

Ideja o obilježavanju Svjetskog dana pismenosti pojavila se u septembru 1965. godine u Teheranu, na Svjetskoj konferenciji ministara obrazovanja, o temi iskorjenjivanja nepismenosti. Na konferenciji je predstavljena inicijativa za proglašavanjem jednoga dana u godini Međunarodnim danom pismenosti, kako bi se na taj dan slavilo, ali i upozoravalo na važnost pismenosti na međunarodnoj razini.

Farah Ramić, VII r.

Farah Ramić, VII r.

Ismail Vilić, IXr.

 

 

 

Učenici predmetne nastave imali su priliku da, putem videopoziva, poslušaju kraće predavanje o važnosti onoga što se promovira na današnji dan te da se i sami uključe na način pisanja promotivnih poruka o važnosti pismenosti.

 

Dalal Hrvačić, VIr

 

Atika Holjan, VIIr.

 

Osim toga podstaknuti  lektirom “Kameni spavač” i nedavno  proglašenim Danom bosanske pismenosti pisali su najznačajnijim istraživačima lapidarne pismenosti, stećcima, Maku Dizdaru, pravili videopriloge, umne mape i plakate.

Nekada se pismenom  smatrala  osoba koja zna čitati, pisati i računati. Međutim, u 21. stoljeću, sve se češće spominje digitalna pismenost, odnosno sposobnost služenja modernim tehnologijama koja je posebno aktuelizirana u ovom vremenu pandemije Covid-19

 

Anvar Čagalj, IX-1

Anvar Čagaj, IX-1

IMAPA UMA.; ISMAIL VILIĆ

Uz ovo učenici su imali priliku pogledati video emisiju „O bosanskom na bosanskom“ i to epizodu „Najčešće greške iz svakodnevne jezičke prakse“, Aida Kršo.
Kao što se iz spomenutog i priloženog vidi u školi je organiziran  vrlo bogat i raznolik online program povodom ovog značajnog datuma.