Kada bi sabrali trenutke slobodnog vremena koje provodimo ispred televizijskih ekrana, imali bi pozamašnu brojku koja bi nas frapirala.

Komercijalna televizija postala je da dostupna krajem dvadesetih godina prošlog vijeka, kad je postala sastavni dio  svakog domaćinstva. U početku je bila prvenstveno sredstvo oglašavanja, zatim zabave i vijesti. Od 1950. postala je glavni medij za formiranje javnog mišljenja.

Po podacima iz 2009, čak 78 odsto domova na svijetu je posjedovalo barem jedan televizijski prijemnik. Više od 1,5 milijardi aparata je u funkciji, a najviše ih je u Kini, čak 500 miliona. Prije devet godina u Velikoj Britaniji broj prijemnika premašio je broj stanovnika.

♦Prvi put riječ televizija upotrebljena je 1900. na međunarodnom kongresu u Parizu. Za dan rođenja televizije uzima se 25. april 1925, kad je Britanac Berd u Londonu prenio sliku lutke iz potkrovlja u radnju u prizemlju, gdje je bio montiran prijemnik.

♦Prvi analogni televizijski program visoke rezolucije startovao je 1936. u Velikoj Britaniji. Dolazak daljinskih upravljača 1980. obradovao je ljubitelje magične kutije, koji su do tad morali da ustanu da bi promijenili kanal.

 

♦Prva televizijska reklama je emitovana 1. jula 1941. u Njujorku, a plasirala je kompanija satova Bulova i trajala je 20 sekundi. Najskuplja reklama do sada je emitovana u toku finala američkog fudbala, Superbola, plaćena je rekordnih 2,7 miliona dolara.

♦Najduži vijek trajanja jedne emisije je doživio američki “Tunajt šou”, koja je na televiziskim ekranima od 1954. godine, a i dalje traje. Nagledanije emisije su globalni događaji, kao što su Olimpijske igre i Svetska prvenstva u fudbalu. Prvi par koji je prikazan u krevetu, u udarnom terminu, jesu animirani likovi Freda i Vilme Flinstoun.

♦Sapunica koja je prva ugledala svetlost dana na televizijskim ekranima je “Žena za pamćenje”, davne 1974. Najduži film na svijetu prema Ginisovoj knjizi rekorda je “Lijek za nesanicu” snimljen 1987. godine, traje ukupno 87 sati.

♦Dvanaest sati i 30 sekundi trajao je najduži televizijski intervju bez prestanka, prikazan u Španiji, i u njemu su gostovale slavne ličnosti.

 

 

U prosjeku, Amerikanac kad napuni 65 godina života, skoro devet provede ispred televizora i za to vreme pogleda više od 20.000 reklama. Prosječni Britanac, pak, provede dnevno oko četiri sata ispred ekrana.

Ako ste na dijeti, zabrinuće vas činjenica da više kalorija trošimo dok spavamo nego dok gledamo TV.

Generalna skupština UN 1996. proglasila je 21. novembar Svjetskim danom televizije kako bi podstakla svjetske televizije da programe posvete miru i sigurnosti.